Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Ile kosztuje pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

Prowadzisz własną firmę i zastanawiasz się, jak jeszcze dotrzeć do nowych klientów? Zdecyduj się na wizytówkę w Google Moja Firma i promuj się lokalnie! Jest to wizytówka Twojego biznesu w Internecie. Dowiedz się, jakie informacje są potrzebne do jej założenia np. adres czy numer telefonu. Ile kosztuje jej pozycjonowanie? Sprawdzamy w naszym artykule poradnikowym.

Jakie informacje można publikować w Google My Business?

Narzędzie Google My Business umożliwia dodanie ważnych informacji o biznesie. Są to:

  • adres przedsiębiorstwa,

  • numer telefonu,

  • kategorie – główna i podkategorie,

  • godziny otwarcia,

  • zdjęcia,

  • obsługiwana lokalizacja,

  • adres firmowej strony.

Poza tym ważne jest dodawanie oferowanych usług bądź sprzedawanych produktów, wstawianie opisu firmy, dodanie przycisku dla użytkowników z CTA, czyli wezwania do działania, publikacja wpisów oraz stworzenie strony internetowej.

Jest przy tym wiele innych opcji związanych z wizytówką Google Moja Firma.

Przeskanuj obecność swojej firmy w Internecie. Skorzystaj z szybkiego i darmowego skanera widoczności online >>>

Google Moja Firma a opinie użytkowników

Opinie to część wizytówki Google. Można ją znaleźć również we wpisie firmy w Google Maps. Duże znaczenie ma liczba opinii i ich jakość. Dobra ocena powinna nie tylko być tekstem czy przyznaniem gwiazdek, ale też być rozbudowana czy zawierać właściwe słowa kluczowe, które określają jej wartość.

Etapy zakładania wizytówki Google Moja Firma

Założenie wizytówki w Google Moja Firma nie jest skomplikowane. Można to zrobić samodzielnie lub zlecić to specjalistom. Zaloguj się na swoje konto w Google. Potem wejdź na witrynę https://www.google.com/business. Wykonuj kolejne kroki zgodnie z poniższą instrukcją:

  1. wprowadź nazwę firmy – może się różnić od tej podanej w dokumentach urzędowych. Najlepiej wybrać nazwę, która jest rozpoznawalna lokalnie,

  2. wybierz branżę – ogranicza Cię rozwijana lista z branżami,

  3. wybierz adres firmy – podaj adres firmy oraz obszar, w jakim świadczysz swoje usługi,

  4. określ dokładną lokalizację – dodaj dane na temat zasięgu Twojej działalności,

  5. określ sposób kontaktu – podaj numer telefonu, e-mail czy dodaj czat. Spraw, aby użytkownicy mogli się łatwo z Tobą skontaktować. Dodaj adres strony firmowej,

  6. zweryfikuj wizytówkę Google Moja Firma – pozwala na dostęp do różnych funkcji.

Dlaczego opłaca się pozycjonować wizytówkę firmy w Google?

Optymalizacja wizytówki Google Maps to sposób na informowanie internautów o zmianach i budowanie relacji z odbiorcami. W dodatku wiąże się to z dodatkową promocją i wizualnym przedstawieniem biznesu. Potencjalni klienci będą mogli łatwo zweryfikować dane firmy.

Warto wiedzieć, że na pozycję wizytówki w Google mają wpływ:

  • odległość – odnosi się do tego, jak daleko znajduje się internauta zainteresowany produktem czy usługą. Im bliżej, tym Twój biznes będzie wyżej w wynikach,

  • rozpoznawalność – pod względem danego słowa kluczowego, które wyszukuje użytkownik,

  • trafność – dopasowanie wizytówki i treści do szukanych przez internautów słów kluczowych.

Jaka jest cena pozycjonowania wizytówki Google?

Nie wiesz, na czym polega pozycjonowanie wizytówki w Google Maps? Na to działanie mają wpływ różne czynniki. Na ich podstawie Google ustala właściwą pozycję dla Twojej wizytówki. Co ją pozycjonuje? Przede wszystkim odległość – oznacza to, jak daleko znajduje się konkretny użytkownik, który wyszukuje proponowane przez firmę produkty lub usługi. Poza tym istotna jest rozpoznawalność. Jak bardzo Twój biznes jest rozpoznawalny na dane słowo kluczowe, którego szuka internauta? Ostatni element to trafność – czy firmowa wizytówka i treść odpowiadają szukanej frazie kluczowej?

Zarządzanie wizytówką jest proste dzięki panelowi Google Moja Firma. Umożliwia to publikowanie różnych informacji, choćby wpisów. Koszt pozycjonowania jest różny.

Jak się okazuje, wizytówka w GMB jest ważnym czynnikiem, umożliwiającym promocję Twojego biznesu na lokalnym rynku. Internauci w końcu szukają w Internecie nie tylko informacji, ale też produktów i usług.

Źródło: DataReportal

powrót

Czytaj inne artykuły

Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Jak powinna wyglądać wizytówka firmy?

Wizytówka firmy w Google to jeden z bardzo skutecznych sposobów promocji. Dzięki niej klient nie musi wyszukiwać informacji o danej marce w innych miejscach. Jest ona często jednym z pierwszych miejsc, w których odbiorca spotyka się z marką. Bardzo ważne, aby miała ona zawsze aktualne dane. Zobacz,

Czytaj więcej
Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business

Kategorie firmy w Google My Business służą do określenia branży, w której działa Twoja firma. Są niezbędne do tego, żeby klienci znaleźli odpowiednie informacje na ich zapytania lokalne. Wybór kategorii to ważna część tworzenia wizytówki w Google. Z tego artykułu dowiesz się, jak przekładają się na

Czytaj więcej
Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Google My Business (GMB) to darmowe narzędzie, które pozwala firmom tworzyć, zarządzać i optymalizować swój profil w wyszukiwarce. Zapewnia potencjalnym klientom podstawowe informacje, takie jak dane kontaktowe, godziny otwarcia i wskazówki dojazdu. Profil Firmy w Google zwiększa widoczność, daje ko

Czytaj więcej
Jak być widocznym na Mapach Google? 7 kroków do sukcesu

Jak być widocznym na Mapach Google? 7 kroków do sukcesu

W obecnych czasach firmy często najpierw poznaje się w wirtualnym świecie, a dopiero potem odwiedza się je w fizycznej lokalizacji. Przedsiębiorcy, którzy już działają online, czerpią ogromne korzyści z marketingu internetowego. Jednym z kluczowych narzędzi promocyjnych jest usługa Mapy Google. Dzię

Czytaj więcej
Dla jakich branż polecana jest wizytówka Google Moja Firma?

Dla jakich branż polecana jest wizytówka Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest narzędziem internetowym wspierającym firmy w zarządzaniu obecnością w wyszukiwarce czy Mapach Google. Dzięki założonemu profilowi przyczynisz się do wyświetlania informacji o ofercie w wynikach wyszukiwania Google i Mapach Google. Dlatego sprawdź, jakie branże powinny pomyśleć

Czytaj więcej
Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps: Nawiguj i wyszukuj – Mapy Google online i offline

Google Maps to narzędzie od Google przydatne zarówno dla ,,zwykłych’’ użytkowników, jak i dla firm. Pozwala m.in. przeglądać mapy i wyznaczać trasy. Przedsiębiorcy mogą zaś za jego pomocą docierać do większej liczby klientów w konkretnym regionie i udostępniać im informacje o firmie, w tym dane o lo

Czytaj więcej
Gdzie w Google klienci widzą firmę?

Gdzie w Google klienci widzą firmę?

Jak podaje DataReportal, 70.4% Polaków szuka informacji w Internecie, a 58.1% polskich internautów chce znaleźć dane o produktach czy markach w sieci. Zastanawiasz się, gdzie w Google klienci widzą firmy? Potrzebna jest do tego wizytówka w Google Moja Firma. Jak ją założyć? Sprawdzamy w naszym artyk

Czytaj więcej
Jak odpowiednio zoptymalizować wizytówkę Google?

Jak odpowiednio zoptymalizować wizytówkę Google?

Widoczność firmy w sieci jest obecnie wymagana przez internautów, którzy szukają w niej informacji o produktach czy usługach. Z pomocą przychodzi Google Moja Firma. Wystarczy założyć wizytówkę z danymi teleadresowymi. Jeśli zatem zależy Ci na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google i chcesz dotrzeć d

Czytaj więcej
Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Wizytówka pod lupą – jak chronić Profil Firmy w Google?

Obecnie coraz więcej osób sięga po swojego smartfona lub komputer, gdy szuka konkretnej firmy. Już kilka kliknięć wystarczy, aby znaleźć najważniejsze dane (adres, godziny otwarcia), opinie klientów czy treści dotyczące produktów lub usług.  Wszystko to umożliwia usługa, która stała się nieodłą

Czytaj więcej